понедељак, 30. април 2012.

Boje i popune

Boje i popune


Eye dropper tool -skup alatki korisnih ispitivanje fila objekata, kao i farbanje istih.
-Eye Dropper tool -alatka koja služi za određivanje boje nekog nepoznatog objekta, moguće je podešavati veličinu sakupljača uzorka.
-Paintbucket tool -bojom koja je predodređena Eye Dropper-om, ili jednostavno selektovana iz color palete, ovom alatkom popunjujemo željeni objekat, koji mora da ima zatvorene sve ivice, da bi ova alatka mogla da uradi željenu operaciju.

Outlines tool -skup alatki za podešavanje svojstava linija, i svih parametara vezanih za njih. Kroz alatke ponuđene u ovom podmeniju, možemo da direktno biramo željenu debljinu, koja izgleda upravo onako kako je prikazano na dugmićima, ili da pak pokrenemo Outline Pen Dialog koji je prvi u nizu.

Outline Pen Dialog -omogućuje podešavanja svih parametara ponaosob, koji su vezani za linije kao takve, ili u sklopu nekih objekata. Outline Pen Dialog izgleda ovako:


-Outline Color Dialog -otvara prozor kojim određujemo boju linija. Odabiranje boja je ograničeno velikim brojem Paleta, Mixera, i Modela boja.






-Color Docker Window -još jedna mogućnost selektovanja boje linija, s tim što je ovaj prozor obično postavljen kao usidrena paleta, pa je tako prostor za rad neznatno smanjen uz povećanu funkcionalnost.



Fill Tool -ovaj skup alatki omogućuje promenu boja objektima, uz veliku mogućnost odabira načina, ili samih preseta na kojima će se zasnivati to nanošenje boja. 

-Fill Color Dialog / Uniform Fill -omogućuje odabiranje boja kroz mnogobrojne Palete, Mixere, i Modele, slično kao i Outline Color Dialog (kod bojenja linija)

-FountainFill Dialog -bojenje objekata pomoću slivanja boja na više načina: Linear, Radial, Conical i Square
-Pattern Fill Dialog -omogućuje bojenje objekata pomoću Pattern principa. Potrebno je samo odabrati šaru, i njenu veličinu, kao i centralnu poziciju, i program će sam umnožiti šaru, tako da izgleda da je objekat obojen sitnim indentičnim detaljima.






Texture Fill Dialog - ova opcija funkcioniše tako što odabranu texturu alatka rasteže u unutrašnjost objekta. Postoje opcije menjanja boja, ali osnovni izgled texture ostaje. I ovde su se ljudi iz Corel-a potrudili da nam rad olakšaju velikim brojem Preseta textura.
-PostScript Texture -u ovoj alatki je moguće obojiti željeni objekat pomoću jednostavnih PostScript textura, pri čemu postoji mogućnost menjanja ponavljanja (frekvencije) objekata, debljinu i širinu reda, i faktor sive ili neke druge boje, koja je predviđena za svaku texturu ponaosob.







-Color Docker Window -isto kao i kod menija Fill Line, Color Docker Window je u vidu usidrene palete, koja može biti veoma korisna ako ovu funkciju koristimo često.






Interactive Fill Tools -ovaj skup alatki omogućuje popunjavanje objekata bojom, s time što nam se sada po prvi put javlja funkcija  Interactive Mesh Fill Tool, koja donosi nešto sasvim novo.
-Interactive Fill tool -omogućuje bojenje objekata kroz više načina prelivanja boja. Postoji mogućnost i biranja ugla prosipanja boja. Boje mogu biti samo dve, ili više, a može se i njihova širina i intenzitet menjati u prozoru Edit Fill koji izgleda kao i Fountain Fill Dialog, a omogućuje dodavanje fila sa više različitih izgleda:



-Interactive Mesh Tool Fill -jedinstvena alatka za dodavanje boja objektima. Dodavanje boja na ovaj način moguće je potpuno personalizovati prelivanje, koje je moguće na toliko raznovrnih načina, a opet toliko jednostavno. Prvo objekat možemo jednostavno obojiti nekom bojom, iz alatke Fill Color Dialog, a potom alatkom Interactive Mesh Tool dodamo mrežastu tvorevinu, koja je proširiva. Svakoj tački u mreži može se dodati posebna boja, a kasnije pravilnost mreže možemo promeniti sa alatkom Shape. 



Нема коментара:

Постави коментар